فروش همه جانبه دیجیتال در مقابل متخصصان – جوانب مثبت و منفی

بازاریابی دیجیتال یک صنعت هیجان انگیز و به سرعت در حال تحول است. به معنای کلی ، هدف آن متفاوت از بازاریابی سنتی نیست. هر دو تمرکز اصلی درگیر کردن مخاطبان از طریق کمپین های بازاریابی ، ارائه اطلاعات به مشتریان و در اصل رانندگی فروش برای یک تجارت را دارند.

اما دنیای دیجیتال بسیار بیشتر از تبلیغات را در بر می گیرد – و به همین دلیل ممکن است وقتی شروع به جستجوی مسیرهای احتمالی شغلی کنید ، دچار ناراحتی شوید.

دیجیتال

اگر تازه کار خود را در زمینه بازاریابی دیجیتال شروع کرده اید ، ممکن است تعجب کنید که آیا باید مجموعه گسترده ای از مهارت ها را یاد بگیرید یا در یک زمینه بسیار تخصصی باشید. این قطعاً واقعاً مورد پسند شما خواهد بود. اما مطمئناً ایده خوبی است برای آشنایی با گزینه های مختلف و یادگیری چند مهارت اصلی با جزئیات.

بنابراین ، در واقع برای انجام این حرفه هیجان انگیز و با ارزش ، به چه مهارت هایی نیاز دارید؟ خوشبختانه طیف گسترده ای از گزینه ها وجود دارد ، اما برخی از نمونه های خاص از تخصص ها عبارتند از:

     

  • بازاریابی ایمیل
  •  

  • تولید ویدیو / صوتی
  •  

  • فناوری تعاملی (به عنوان مثال ، AI)
  •  

  • بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  •  

  • رسانه های اجتماعی
  •  

  • تجارت الکترونیکی
  •  

  • تحلیلی
  •  

  • مدیریت و مدیریت محتوا
  •  

  • طراحی وب / تلفن همراه / طراحی
  •  

  • بهینه سازی موتور جستجو (سئو)
  •  

  • استراتژی تجارت / بازاریابی

این ایده خوبی است که در مورد آموزش حداقل در یک یا دو حوزه تخصصی فکر کنید. و اگر قصد دارید به نقش رهبری بپردازید ، لازم است کمی درباره همه آنها بدانید.

در اینجا یک مرور کلی وجود دارد که ممکن است یک حرفه بازاریابی دیجیتال به نظر برسد ، و کدام مسیرها برای شخصیت های مختلف مناسب تر است.

نقش خود را بشناسید

طبق نظر اکونومیست ، مهارتهای کلیدی که متخصصان دیجیتال باید روی آن متمرکز شوند عبارتند از تعامل و فناوری ، استراتژی و برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل داده ها. سئو ، PPC ، AdSense و طراحی وب همه زمینه هایی هستند که می توانید در آن گواهینامه دریافت کنید که عموماً برای این رشته کاربرد دارد.

برنامه ریزی

اما قبل از اینکه حتی یک قدم برای انجام هرگونه آموزش بردارید ، باید با انواع زمینه هایی که بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد و چگونگی متناسب بودن آن با وضعیت فعلی شما آشنا شوید.

در اینجا چند سوال در نظر گرفته شده است:

     

  • آیا می خواهید به یک آژانس آزاد و یا به یک آژانس بپیوندید؟
  •  

  • آیا مهارتهای شما فنی تر و خلاقانه تر است؟
  •  

  • آیا می خواهید تیم اصلی باشید یا یک تیم را هدایت کنید یا در یک دفتر عقب مستقر شوید؟
  •  

  • با اعداد چقدر خوب کار می کنید؟
  •  

  • شما چه نوع کارآزمایی دارید؟
  •  

  • مهارتهای فنی شما تا چه اندازه عمیق است؟
  •  

  • در مورد تجزیه و تحلیل ها چقدر می دانید؟
  •  

  • در مورد بازاریابی چقدر می دانید؟
  •  

  • سطح دستمزد ایده آل شما چیست؟

نکته اصلی که باید در مورد آن شفاف شوید ، دیدگاه شما برای شغل شماست. در حالی که همیشه می توانید بعداً محور باشید ، مهم است که آموزش خاصی دریافت کرده و از زمان دریافت مجوز دریافت کنید.

مناطق ویژه

کسانی که فکر می کنند به دنیای بازاریابی دیجیتال می روند باید در مورد حوزه های مختلف تخصصی آگاهی داشته باشند. لیست زیر به هیچ وجه گسترده نیست و اگر بیش از یک منطقه تخصص دارید – به ویژه ترکیبی منحصر به فرد مانند فناوری و خلاق – به احتمال زیاد هنگام ورود به موقعیت با آژانس رویایی خود ، برتری بیشتری نسبت به رقابت خود خواهید داشت.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک اصطلاح کلی است که شامل طیف کاملی از مهارت ها ، از جمله رسانه های اجتماعی ، نوشتن کپی و سئو است. یک مدیر محتوا می تواند یک نوع کارگردانی خلاق تر را بازی کند – شبیه به یک اجرای تبلیغات یا حتی یک ویرایشگر مدیریت – یا ممکن است آنها به انجام کارهای فنی بیشتری مانند تجزیه و تحلیل بپردازند. همچنین اگر عاشق رسانه های اجتماعی هستید ، ممکن است این هدف برای شما باشد.

به خاطر داشته باشید که این یک نقش مدیریتی است ، بنابراین شما نیاز به برخی از رهبران جدی رهبری و برخی از تیم های مدیریت تجربه دارید. همچنین باید درک عمیقی از نحوه تحلیل داده های مرتبط با تلاشهای بازاریابی محتوا داشته باشید.

متخصصان رسانه های اجتماعی

اگر عاشق رسانه های اجتماعی خود هستید ، ممکن است این جریان برای شما باشد – با این حال ، کار بسیار بیشتر از بازی کردن در فیس بوک در تمام طول روز است. این در واقع به تعهد به یادگیری در مورد گزارش تحلیلی و استفاده از آنها در استراتژی تجارت نیاز دارد و به یک رویکرد خلاق اما در عین حال تحلیلی نیاز دارد.

گفته می شود ، شما باید حتماً در زمینه قصه گویی ، جذب مشتری و خدمات به مشتری دست داشته باشید. شما باید در جدیدترین ابزارها و روندها سرعت داشته باشید و آماده باشید تا با انواع جدید استراتژی ها نیز خطرات لازم را داشته باشید. در ایجاد محتوا نیز باید بسیار ماهر باشید.

معلمان رسانه های اجتماعی شغل های بزرگی دارند اما پاییناین بدان معناست که اگر به ایجاد روابط و عشق به نقش خود در شرکت های روابط عمومی برای مشاغل معتقدی بپردازید ، این می تواند منطقه ایده آل باشد.

متخصص پرداخت-کلیک (PPC)

اگر شما در حال انجام هر نوع بازاریابی مبتنی بر اینترنت هستید ، حداقل باید آنچه را که منظور از PPC است بدانید. این یک نوع رسانه پرداخت شده است که معادل تبلیغات در روزنامه است. نوع ، به جز اینکه به جای پرداخت یک قسمت از فضای تبلیغ ، تبلیغ کنندگان برای هر کلیک کلیک می کنند. برای رفتن به این زمینه ، می خواهید بفهمید نمایش تبلیغات ، عناصر مختلف بهینه سازی تبدیل و تجزیه و تحلیل پیشرفته ، برای نامگذاری چند مورد.

تحلیلگران

تحلیلگران مسئولیت ایجاد ترافیک را بر عهده دارند و اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال به خوبی پیش بروید ، مجبورید چیزی راجع به آنچه در باطن سایت شما اتفاق می افتد ، بدانید ، حتی اگر این بخش از عملیات را مدیریت نکنید.

اگر می خواهید به SEO بروید ، باید به بازی شماره ها دقت کافی داشته باشید و بتوانید نه تنها آنها را بخوانید و گزارش دهید بلکه از آنها استفاده کنید تا تحقیقات دیگری را انجام دهید که راهنمای فعالیت های بازاریابی خواهد بود. شما می خواهید در زمینه هایی مانند طراحی وب یا هاستینگ ، UX ، CMS و همچنین شناخت عمیق از بهترین شیوه های سئو اطلاعات خوبی کسب کنید.

بهترین تحلیلگران به طور معمول قادر به برقراری ارتباط خوب با یک تیم هستند در حالی که در هنگام استفاده از این اعداد ، نقش خلاقانه ای برای حل مسئله را بر عهده دارند ، تا بتوانند شغلی را به پیش ببرند. بسیاری از آنها سابقه فنی دارند و چیزی مانند مدرک کامپیوتر در حقیقت به شما کمک می کند – اما یادگیری این امکان وجود دارد حتی اگر نداشته باشید.

مدیران بازاریابی دیجیتال

این یک زمینه بسیار گسترده است ، بنابراین احتمالاً مسیر شغلی شما از پیشینه ، تحصیلات و علایق شما مطلع می شود. ممکن است مدیران به عنوان مشاور آژانس ها استخدام شوند یا ممکن است در خانه کار کنند. اگر در سطح مدیریتی هستید ، به استراتژی نگاه می کنید و از شما خواسته می شود کمی درباره همه چیز بدانید.

استخدام

آژانس های مختلف تمایل دارند نقاط تمرکز متفاوتی داشته باشند ، بنابراین ممکن است شما مسئولیت تیمی باشید که مدیریت محتوای بیشتری را انجام دهد ، یا ممکن است شما بیشتر در طراحی وب / برنامه نویسی انتهای طیف باشید.

برخی از دوره ها را بگذرانید

در این زمینه گرفتن گواهینامه تخصصی هرگز ایده بدی نیست و این مسئله به ویژه در شرایط افزایش رقابت صادق است. این روزها تعداد بیشتری از افراد مشغول کار آزاد و نمایندگی هستند که برخی از این افراد به یکی دیگر تغییر می کنند. برخی از آنها تجربه بازاریابی عمیق دارند و برخی نیز فقط خودشان آموزش می دهند.

بهترین چیز در مورد مهارت های بالقوه این است که برای بازگشت به مدرسه نیازی به ترک کار روزانه خود ندارید – بسیاری از دوره ها بصورت آنلاین است و به شما امکان می دهد با زمان و سرعتی متناسب با شما تحصیل کنید.

از کجا شروع کنیم؟

بنابراین ، اگر فکر می کنید به عضویت در حوزه بازاریابی دیجیتال بروید ، تخصص در یک حوزه خاص واقعا ضروری است؟ بسته به توانایی ، ارزش ها و احساسات شما شرایط متفاوت خواهد بود. نکته جالب در مورد تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال این است که در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد! تقریباً در هر مسیری که دوست دارید می توانید مسیر خود را طی کنید و در صورت تمایل به محوری ، بعداً آموزش های بیشتری دریافت کنید.

در اینجا نکات اساسی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد یا تغییر کار خود به خاطر بسپارید:

     

  • با شبکه ، چه به صورت آنلاین و چه در زندگی واقعی ، فعال باشید
     
  • تا حد ممکن در جریان روندها به روز باشید
  •  

  • از شکاف مهارت ها و پیش بینی های آینده که برخی از مهارت ها ممکن است کم و بیش تقاضا داشته باشند درک کنید
  •  

  • قلب خود را وبلاگ کنید
  •  

  • با کنجکاوی و سازگاری بمانید
  •  

  • مهارت های شغلی خود را آهسته کنید
  •  

  • به خودتان چیزهای جدید آموزش دهید
  •  

  • در یک مدرسه یا موسسه معتبر گواهینامه بگیرید

بازاریابی دیجیتالی یک مسیر شغلی بسیار سودآور و در حال تحول است که به طور معمول با حقوق مناسب همراه می شود. بنابراین تا زمانی که هدفهای خاص شغلی خود را تعیین کرده و روی یادگیری در مورد منطقه ای که احساس شور و اشتیاق می کنید متمرکز شوید ، یک فرصت خوب است که بتوانید با کار رویاهای خود بیرون بیایید.